SELAMAT DATANG

Saturday, 31 May 2014

Tuesday, 15 April 2014

DEMI MASA DAN WAKTU


YA!!!

Masa untuk beribadah di dunia ini terlalu singkat..
Masa untuk mengejar dunia pula terlalu panjang..
Kalau kita tak mahu berjumpa dengan Maha pencipta
 maka Maha Pencipta pun tak sudi bertemu kita..

SESUNGGUHNYA!!
Setiap manusia dipilih oleh Tuhannya dalam menentukan perjalanan hidup mereka samada
berakhir dengan pengakhiran yang baik atau sebaliknya...

JADI!!
Pernahkah kita terfikir adakah perjalanan hidup kita selama ini telah membawa kita 
kearah pengakhiran yang baik ataupun.. ???

RENUNGKANLAH!!



Renungan bersama....






BUAT RENUNGAN BERSAMA 


Friday, 24 January 2014

Kami ber"Outstation" - Ilham Terapi akan berada di Kuala Lumpur dan Kajang pada 25/1 & 26/1/2014 (Sabtu &Ahad)




Assalamualaikum wbr...

Kami akan berada di sekitar Kuala Lumpur dan Kajang seperti berikut :

Tarikh : 25/1 & 26/1/2014

Hari :   Sabtu & Ahad

Kepada anda yg berhajat untuk berjumpa dan bertanya tentang masalah/penyakit/gangguan dll sila hubungi kami.

Kol/sms/wassap/wechat

Tel : 012 7490498

InsyaAllah kami sedia membantu.

Monday, 13 January 2014

CERITA | TENTANG | SIHIR | Bab Akhir |


Assalamualaikum wbr..
Bismillahirrahmanirahim..

Akhirnya...

Kita dah menghampiri bab finale untuk cerita tentang sihir ni.

Dan seperti biasa anda dinasihatkan supaya mengikuti cerita dari awal bab 1
supaya tk keliru dgn apa yg telah dikongsi.

Dan semua yg dikongsi disini hanyalah sebagai tambahan ilmu dan informasi semata2.

Apapun..syukur pd Allah dan terima kasih pd anda semua atas kesudian membaca cerita ni dari bab 1 hingga ke final chapter ni.

Jika ada sebarang pertanyaan dan masalah,
sila hubungi/kol/msg kami melalui telefon, wassap atau email dibwh .

012-7490498

ilhamterapi@gmail.com

Insya Allah kami cuba ikhtiar dan membantu sebaik2nya.


BERIKUT ADALAH ANTARA KISAH2 SIHIR YG BERLAKU
(sumber: Harian Metro/kosmo/sinar harian/berita harian dll)













Kesimpulan :

Manusia dijadikan oleh Allah Taala dgn sebaik2 serta semulia2 makhluk.

Seharusnya kita sbg khalifah menjadi teladan dan tunjuk ajar pd makhluk2 yg lain.

Maka takutlah pada Allah Taala bukan pada makhluk.

Setiap penyakit ada ubatnya kecuali mati dan sakit tua.

Asalkan iktiqad tidak lari dan menyimpang dari A lQuran dan ajaran sunnah, jadikanlah asbab itu sebagai ikhtiar untuk merawat dan memulihkan penyakit.

Dah habis daa..

Opps... !!

Jangan lupa untuk baca post terbaru! tentang 
kisah misteri pengalaman sihir
(sharing is caring)
selepas ni..

Mcm menarik je..mcm best je..
Mmg menarik dan mmg best..!

CERITA | TENTANG | SIHIR | Bab 7 |





بسم الله الرحمن الرحيم

"DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MAHA 
PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG"
Assalamualaikum wbr ..
Perkongsian bersama lagi..

Bertemu lagi untuk bab 7..wah..dah nk hampir ke penghujung cerita..

Maaf sgt2 sebab hampir 3 minggu tk update dan mendiamkan diri.

Ada byk urusan dan kerja yg perlu dihabiskan. Itu belum lagi dengan urusan pengubatan dan pemulihan terapi untuk yg memerlukan.

Insya Allah...kami akan cuba sedaya upaya untuk memeriahkan lagi blog mulai tahun ni..(azam baru)

Tapi sebelum itu, sila baca dulu bab2 yg terdahulu supaya tidak keliru atau confuse.

Sila klik DISINI untuk ke bab permulaan (bab 1).

Diingatkan bahawa semua ini hanya sekadar perkongsian ilmu.

Baiklah...kali ni kita akan berkongsi tentang doa2 dan ayat2 utk mengelak gangguan sihir dan makhluk halus.

CARA MENGATASI GEJALA SIHIR

Apabila telah disahkan seseorang itu terkena sihir samada dari segi fizikal, mental atau spiritual, maka dalam dalam konsep Islam, tiap-tiap yang bermasalah ada penyelesaiannya.

Tiap-tiap penyakit ada penawarnya. Islam telah membuat beberapa peraturan untuk mengatasi penyakit disebabkan sihir.

Terutamanya setelah kita melihat fakta yang jelas bahawa Nabi Muhammad s.a.w. pernah terkena sihir dalam kisah yang terkenal dengan Labid bin A'sam.

Peristiwa ini berlaku untuk memberitahu kita bahawa terdapat ayat Al-Qur'an yang dinamakan Al-Mu'awwizat, iaitu beramal bersungguh-sungguh dan yakin dengan ayat-ayat itu sehingga ia menjadi penawar.
Begitu juga dengan ayat Kursi dan memang dari kaedahnya ayat tersebut adalah pengubat dan penyembuh sihir.

Malah Nabi Muhammad s.a.w. telah menyebut secara terperinci bahawa sihir itu boleh diubati dengan membaca enam ayat pertama surah Al-Baqarah, tiga ayat daripada surah Al-Baqarah iaitu ayat 255, 256 dan 257 dan tiga ayat terakhir daripada surah tersebut. 

Ayat-ayat ini hendaklah diamalkan dengan penuh yakin bahawa Allah S.W.T. boleh menyembuhkan sihir.
Ayat-ayat tersebut adalah seperti berikut :-
1.)    Surah Al-Baqarah 2 : 1-6
2.)    Surah Al-Baqarah 2 : 255-257
3.)    Surah Al-Baqarah 2 : 284-286



Terdapat juga doa dan ayat2 lain yg boleh digunakan untuk mengelak gangguan sihir dan makhluk halus.

Sebenarnya cara asas yg biasa kita amalkan seperti membaca Al fatihah,3 Qul dan ayat Qursi sudah cukup kuat untuk digunakan sbg mengelak gangguan sihir dan makhluk halus.

Sebaik2nya diamalkan setiap kali selepas habis solat fardhu. 

Namun setiap ayat2 tersebut perlu dibaca dgn tatacara yg betul dan sesuai mengikut setiap keperluan individu itu.

Contohnya selain dari mengelak gangguan, ada yg digunakan untuk ketenangan hati..kebahagian.. keharmonian..pengerat kasih sayang..memdamaikan suami isteri..anak2 yg degil..brg yg hilang..study.. temuduga kerja..dan bermacam2 lagi..

Untuk petua2 itu tak boleh diterangkan secara umum disini sbb ada pelbagai jenis dan cara yg bole diikhtiarkan. 

ILMU ALLAH ITU SANGATLAH LUAS.

Jadi fahamilah dgn teliti.

JIKA ANDA INGIN TAHU MENGENAI PETUA DAN TATACARA TU, jgn segan silu hubungi kami.

Insya Allah akan dibantu.

Selain dari itu boleh juga ditambah dengan wangi wangian seperti 
minyak kasturi,gaharu (sila klik) dsb untuk dijadikan asbab dan ikhtiar memulihkan gangguan tersebut. 

Berikut juga adalah sebahagian dari beberapa doa dan ayat2 Al Quran yg boleh digunakan untuk mengelak dr gangguan sihir:

Perlu diingatkan sebaik-baiknya yg paling ringkas dimulai dengan memberi sedekah Al fatihah kepada Rasulullah saw serta sahabat2 baginda dan sedekah juga pada ibubapa serta akhir sekali pada diri sendiri supaya mendapat keberkatan dan kerahmatan dari Allah Taala.

Lakukan dan niatlah dengan rasa rendah diri dan yakin hanya Allah Taala yg berkuasa atas segala2nya.

Ayat untuk mengelak dari terkena santau

Doa untuk mengelak dari sihir


Ayat untuk melepaskan diri dari belenggu / rantai sihir

Jadi kita akan sambung untuk bab AKHIR.